Keistimewaan Colosseum Sejarah Tingkatan 4

The Best Keistimewaan Colosseum Sejarah Tingkatan 4 2022. Untuk kamu yang penasaran apa saja fakta menarik seputar colosseum yang jarang orang ketahui, berikut lima daftarnya! Colosseum dikenali sebagai pentas besar.colosseum juga diberi nama amphtheatrum.

Soalan Esei Sejarah Tingkatan 4
Soalan Esei Sejarah Tingkatan 4 from solkann.blogspot.com

Colosseum dikenali sebagai pentas besar.colosseum juga diberi nama amphtheatrum. Flavium ialah sebuah monument bersejarah yang terdiri. Untuk kamu yang penasaran apa saja fakta menarik seputar colosseum yang jarang orang ketahui, berikut lima daftarnya!

Flavium Ialah Sebuah Monument Bersejarah Yang Terdiri.


Untuk kamu yang penasaran apa saja fakta menarik seputar colosseum yang jarang orang ketahui, berikut lima daftarnya! Dio cassius, seorang ahli sejarah. Colosseum dikenali sebagai pentas besar.colosseum juga diberi nama amphtheatrum.

Koloseum Dibangun Pada Pemerintahan Vespasianus Pada Tahun 72 Terselesaikan Oleh Anaknya Titus Pada Tahun 80 M.


Daripada menjadi bangunan kosong, akhirnya colosseum beralih fungsi menjadi tempat penyimpanan barang hingga tahun 524 masehi. Colosseum didirikan berdekatan dengan sebuah istana megah yang sebelumnya dibangun nero, yang bernama domus aurea yang dibangun sesudah kebakaran besar di roma pada tahun 64 m.

Belum ada Komentar untuk "Keistimewaan Colosseum Sejarah Tingkatan 4"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel